Ridning tisdag & lördag v.51

Mer för mig själv, för att komma ihåg att jag faktiskt hänger i stallet ibland, trots alldeles för många minusgrader!
I tisdags (23/12) red jag för första gången på 4,5 månader, för att vara säker på att jag skulle få träningsvärk red jag 2 gånger samma kväll. Fick prova två (för mig) nya stjärnor, Isabella och Tequila. Vi red en s k evighetsbana, jag gillar dom, det händer alltid något och man kan ofta variera lite så det passar just den häst man rider. 
Tequila var först ut, henne hade jag aldrig sett gå lektion innan, så visste inte vad jag skulle förvänta mig. Mitt intryck var en okomplicerad, men ambitiös liten häst med stort steg. Hon satt fast i vänstersidan, och hade gärna ägnat lite mer tid åt att få loss den men i det stora hela är jag supernöjd med den lektionen!
Lektion nr 2 var samma evighetsbana mn ny häst, Isabella. Jag blev störtkär! Hon var som en fantastisk kombo mellan Trixie och Bontje, pigg och alert men ändå lydig (typ). Det var inte alltid perfekt men wow vilken häst! 
Och nej, jag kunde inte gå normalt på två dagar efter dessa lektioner! ;)
Cent, Tequila, Isabella 
 
I lördags var det dags igen, att åka till stallet och rida i -10 är inte det mest fanastiska ska jag medge, det är framför allt kallt! Jag fick rida Cent, en häst jag inte ridit på flera år och som lätt blir väldigt pigg och lite vild under vintern. Fick dock höra att han och några till hade blivit motionerade tidigare på morgonen, vilket gjorde mig lite lugnare.
Sitsträning stod på schemat och för första gången fick jag höra att jag sitter väldigt rakt! Jag har en tendens att vika mig i högersidan och skjuta ut vänsterhöften, men tydligen inte nu! Cent var över förväntan fin, lite stark ibland men han höll sig fint i skinnet! :) 
 
Finaste Trixie, hoppas på att få rida henne någon gång under kvällens lektioner! 
Horses | dressage, dressyr, horse, häst, kärlek, love, tyresö ryttarförening | |
#1 - - Linnea Nordvall:

Gud vilka söt hästar :)

Svar: :)
johanna lindholm

#2 - - Johanna:

sv: ja visst är hon fin! :D

Upp