DN Halvmarathon 15 september.

Jag har genast fått ett nytt träningsmål, jag ska springa Halvmarathon 15 September. 21 098 m runt på Stockholms gator ska jag lyckas med, helst på 2 timmar. Men just nu är jag nöjd så länge jag tar mig runt utan att dö fullständigt!

Dock har jag ett gäng frågetecken jag måste reda ut. Hoppas ni kan hjälpa mig.
- Hur lägger jag upp träningen för detta?
- Hur ska jag göra för att på bästa sätt vara förberedd på att springa 2 mil?
- Hur förbereder jag mig rent mentalt för att springa i 2 timmar?
Några tips?


/Johanna
| |
#1 - - Michelle:

Åh va spännande! Jag ska göra Stockholm Triathlon Olympisk distans det här året :) Superkul att träna när man har ett mål!

#2 - - ROCK YOUR HAIR MF!:

svar: jag kan inte annat än hålla med!! :D

#3 - - Feiicia:

Oj du är då riktigt duktig, har som dröm att klara av ett Marathon nån gång i livet :) Det vore superskoj! Kolla in här hur man lägger upp inför ett halvmara --> http://iform.se/traning/traningsprogram/kom-i-form-for-en-halvmara

#4 - - Sofia:

Åh häftigt. Det klarar du. Jag har inte sprungit, vet inte om jag kommer springa så långt heller. Men jag har hört att det är viktigt att känna på distansen någon gång innan loppet. Kanske inte så långt som två mil, men iallafall en och en halv. Heja dig!

#5 - - anna:

det kommer gå hur fint som helst!



sv: ja dior och isadora har superbra nagellack också, men jag föredrar chanel :)

#6 - - Viola Vamp:

Äh, tänk på hejarklacken så går det nog bra ska du se! ;D

Upp