Hur får man många besökare på sin blogg?

 
Denna fråga är för mig en gåta, eller snarare denna fråga:
"Hur får man folk att kommentera på sin blogg?"

Jag snittar väl på en sådär 50 läsare om dagen, det går upp och ner. När Kissie länkade till min blogg hade jag 300 unika sidvisningar, vilket för mig är stort. Men frågan om hur man får fler läsare och kommentarer till sin blogg är en som är välgooglad, tro mig! 
Men hur får man egentligen fler läsare och kommentarer till sin blogg? Jag har inga direkta svar, vad tror ni?
Kan inte ni dela med er av era bästa tips på hur får man fler läsare och kommentarer till sin blogg, så lovar jag att dela dem vidare, inklusive länkar till era bloggar ;) 

// This question is a mystery to me, or rather this question:
"How do you get people to comment on your blog?"

I've got about 50 readers a day, it goes up and down. When Kissie linked to my blog, I had 300 unique page views, which to me is quite big. But the question of how to get more readers and comments on your blog is one that is Googeld many times, believe me!
But how do you actually more readers and comments on his blog? I have no direct answer, what do you think?
Can not you please share with us your top tips on how to get more readers and comments on his blog, so I promise to share them further, including links to your blogs ;) //

Life | blogg, bloggare, bloggläsare, kissie, kommentarer, kärlek, länk | |
#1 - - Jennisbeauty:

Jag tror det är viktigt att sticka ut, väcka folks uppmärksamhet, inte smälta in bland alla andra bloggar allt för mycket. Välgjorda och intressanta inlägg, osv! Samt att vara aktiv i andras kommentarsfält är en bra början :)

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Läsa och kommentera på andras bloggar brukar skapa en hel del trafik till bloggen :) Sen gäller det ju att ha en bra och läsvärd blogg så att man får dem att stanna också :)

Upp