Long were the nights when my days once revolved around you.

Taylor Swift - Dear John

En sån där jobbig kväll. En sån där kväll när man tänker på tok för mycket. Och man kan inte gå och sova, för man är inte tillräckligt trött och man vet att man kommer ligga där i mörkret och vrida och vända på sig. Och tänka.
Tänka på allt möjligt, mest på jobbiga saker. Så som jobb, kärlek, framtiden, kärlek, pengar, kärlek, träning, kärlek. Tänk att man ägnar så mycket tanketid åt något man inte ens har, inte på det sättet jag vill ha det iallafall. Inte på det sättet som jag saknar.
Tänk vad många jobbiga tankar som kan fylla hjärnan egentligen, samtidigt också. Borde det inte finnas ett maxantal på jobbiga tankar samtidigt? Typ, inte mer än 2 jobbiga tankar åt gången. Det vore ju lite bra, men min hjärna verkar inte ha någon maxgräns.

Och hur slutar man tänka? det går inte, hur mycket jag än bestämmer mig för att försöka göra något annat, titta på tv, läsa en bok, redigera bilder, försvinna in i musiken. Inget funkar, tankarna liksom tränger sig på ändå. Men jag tänker mata på med musik och hoppas på att den får alla jobbiga tankar att försvinna för ett litet tag.


Over and out
johanna
Life | |
#1 - - Carro:

Jag hatar att få de tankarna! Ekonomin, träning och kärlek är de som bara snurrar.. Och man vill alltid ha det alla andra har. Varför kan man inte vara nöjd någon gång med det man faktiskt har?

:(

Upp